Na úvod » Voip telefonie » Voip brána s funkcemi ústředny
WELL Gate2608
WELL Gate2608 VoIP Gateway, 1xWAN, 4xLAN, 8xFXS port
WELL Gate2608 je kompaktní VoIP gateway s osmi FXS porty pro připojení osmi analogových telefonů nebo i malé pobočkové ústředny.
Koncová cena: | 6044,40 | Kč s DPH |
Gateway disponuje základními funkcemi pobočkové ústředny, které Vám umožní volat, přepojovat a přesměrovávat hovory mezi jednotlivými analogovými telefony, připojenými k bráně bez toho, aby byly registrované k VoIP operátorovi - více níže*. Brána taky disponuje rychlou volbou a umožňuje každému číslu přiřadit klapku. Má implementovánu podporu Quality of Services (QoS), podporuje SIP standard a všechny běžné kodeky. Brána má navíc NAT (lze vypnout) a čtyřportový switch pro připojení až 4 počítačů, a proto Vám bude stačit jedna IP adresa od poskytovatele pro připojení celé lokální sítě k Internetu. Konfigurace brány lze provést pohodlně přes webový management nebo přes telnet.
a) Interní volání (internal call) b) Přepojení hovoru (internal transfer) Stav podporovaných VoIP poskytovatelů k 1. 2. 2009 (seznam bude průběžně doplňován): c) Přesměrování hovoru (internal forward) Všechny uvedené funkce pracují nezávisle na nadřízené ústředně nebo SIP serveru.
Typickým nasazením WELL Gate využívajícím tento režim je situace, kdy má firma do 8 tel. přístrojů a stačí jí 1-2 veřejná telefonní čísla (tedy 1-2 současné hovory). Pokud si firma zřídí 1-2 SIP účty, je nejvhodnějším řešením ve WELL Gate2608 nastavit směrování všech příchozích hovorů na číslo asistenta/tky. Dokonce lze nastavit i automatické směrování příchozích hovorů na další interní čísla pro případ, že má asistent/ka obsazeno.
WELL Gate2608 má 8 FXS portů - podporuje připojení až 8 analogových tel. přístrojů. Každému telefonu lze přiřadit vlastní číslo "klapky". Při interním volání se vytoční interní číslo telefonu a hovor proběhne v rámci této brány.
* Je možné též přepojit interní hovor na další interní číslo = internal transfer.
* V rámci brány lze přepojit i hovor, který přišel z venku (z veřejného tel. čísla). Ale zde je potřeba dát pozor na VoIP poskytovatele, ke kterému je brána zaregistrována. Ne s každým VoIP operátorem tato funkce pracuje, seznam VoIP poskytovatelů je uveden níže.
* V rámci brány lze přepojit i hovor, který je iniciován z Gate2608 na jakékoliv veřejné číslo. Ale zde je potřeba dát pozor na VoIP poskytovatele, ke kterému je brána zaregistrována. Viz. seznam v předešlém bodě.
FUNGUJE - VOIPEX, VIPHONE, 802.cz, VOLNÝ
NEFUNGUJE -
Brána podporuje i interní přesměrování hovorů z klapky na klapku a to ve verzi "busy", "No answer" i "unconditional". Pro příchozí hovor z venku se přesměrování neuplatňuje. Nicméně pro režim, kdy všechny hovory přepojuje asistent/ka, to není omezení. Pokud mám přesměrovaný telefon na kolegu a asistent/ka na mně přepojí externí příchozí hovor, tento hovor bude automaticky směrovám na nastaveného kolegu.